תנאים בסיסיים לקבלת רישיון משיט 12

  • גיל מינימלי: 17
  • מבחן עיוני – ימאות ב'
  • מבחן מעשי
  • שימו לב: הסמכה של רישיון משיט 12 אינה מתירה השטת אופנוע ים.
רישיון משיט 12

תשמרו על קשר

רישיון משיט 12 – סירה עוצמה א’

רישיון משיט 12 – סירת מנוע עוצמה א’ לשיט חופי.

קפיצה קטנה לנמל, שייט רגוע לאורך חופי הארץ, בילוי בחיק המשפחה או אפילו פעילות ימית מהנהנ אלה רק חלק מהדברים שתוכלו להנות מהם בהיותכם בעלי רישיון משיט 12 – רישיון על סירת מנוע בעוצמה א'.

מוסמך לרישיון משיט 12 יכול להשיט סירת מנוע שעוצמת מנועיה מגיע עד לכ150 כוחות סוס (110 KW)

בנוסף בעל הרישיון רשאי לבצע גרירת סקי מים, בננה או מצנח כאשר הוא עושה זאת לשימושים פרטיים בלבד (ללא עלות) ועל פי תקנות והוראות רשות הספנות בנושא.

המבחן העיוני לרישיון משיט 12

מבחן עיוני על סירת מנוע על מנת לקבל רישיון משיט 12 נעשת על סירה שמהירותה הינה 15 קשר לפחות על מסלול של ארבעה מצופים שהונחו בצורת משולש ישר זווית ואורך הניצבים בו יהיה 25 מטר.

הנבחן יבצע הפלגה במסלול שליטה, כאשר הכניסה למסלול במהירות של לפחות מ- 12 קשר ,כאשר על הנבחן לבצע עיקוף של המצופים ומעבר בין כולם. יש לבצע את המסלול בפחות מ- 30 שניות. לאחר מכן יש לבצע "גישה לאדם בים" וגישת דופן באופן מלא. בנוסף עליו לבצע גישת חרטום למצוף וגם לרציף בשמירת מרחק שלא יעלה על מטר אחד

לאחר המסלול יבצע גישה אל מצוף, בנוסח של אדם בים,כלומר בגמר תהיה הסירה מתחת הרוח יחסית למצוף, כאשר המצוף בשליש הקדמי והסירה אינה נעה ביחס למים. הנבחן יבצע גישת דופן לספינה עוגנת או רציף ויגיש חבל סקי למצוף כאילו היה זה אדם.

בסיום יבוצע בחוף מבחן ידע ושאלות  בנושאים החופפים את המבחן העיוני וביצוע הקשרים הבאים: הצלה, אורגים כפול, זקף, קשירה על ברווז וטבעת כפול.

קשרים שיש להכיר בשביל רישיון משיט 12

קשר הצלה

קשר הצלה

קשר אורגים כפול

אורגים כפול

קשר זקף

קשר זקף

קשר ברווז

קשר ברווז
© כל הזכויות שמורות 2015 - האתר נבנה על-ידי: מקסי mxi - Digital Marketing LTD