הפלגה בים התיכון בתקופת הקורונה

הפלגה בים התיכון בתקופת הקורונה

אם בזמן שניסיתם לתכנן חופש הוא איכשהו להימנע ממטוסים, אל תשכחו – ים, שמיים ואדמה. אדמה לא תמיד מאפשרת, טיסה היא עמוסה מדי, אז מה עם שייט? צוות אחד, אספקה רבה והים הפתוח לכל עבר. רגע לפני שאתם שוקעים בפנטזיה אופטימי על מתיחת המפרשים, דעו שכמו כל דרך כניסה למדינה זרה – גם דרך הים יש הגבלות.

נהלי עגינה בשטחי ישראל
בנוגע מדינות הזרות נפרט בהמשך, אל תדאגו. בואו נסביר רגע מה קורה בישראל. נכון לתאריך 11.9.21, אין עדכונים רשמיים לימאים ולמפליגים מטעם הרספ"ן ומשרד התחבורה. על פי הנהלים הקיימים, כניסת ישראלים חזרה לשטחי המדינה דרך הים אפשרית אך יחולו עליהן אותן ההגבלות בהתאם למדינות שבהם שהו במהלך הפלגה. כמובן שכל נהלי היציאה להפלגה חלים, החל מציון מועד עזיבת המרינה ותאריך לחזרה (שמירת מקום לכלי קבוע), סקיפר או 2 בהתאם לוותק וכו' …

איך נערכים לשייט בים התיכון?
הים התיכון מכיל בו שפע של הפתעות. נמלי עגינה מכל הסוגים ומכל כיוון, מזג אוויר נעים ואפילו מקומות לצלילה ושחייה בזמן העגינה. לפני יציאתכם מהארץ, עליכם להבין שמדובר בהפלגה בזמן קורונה. הים אמנם מסייע לנו לשמור על בידוד (קריצה), אך ישנן מדינות ירוקות, מדינות אדומות, מדינות כתומות, וייתכן ותצטרכו לעגון באחת מהן. מאחר וכרגע אין מידע רשמי בנוגע לעגינה במדינות אדומות, נראה שההנחיות על השבים מחו"ל חלות גם על המפליגים: אם שהיתם זמן מינימאלי ששווה ערך לזמן של שהייה בזמן טיסת קונקשן, אינכם מחויבים בבידוד מלא. יש לציין שאסור ככלל לישראלים לעגון במדינות אדומות, אלא אם כן קיים אישור של ועדת חריגים.

מקומות מומלצים לעגינה בים התיכון

אי אפשר לדבר על עגינה באירופה הים תיכונית מבלי לדמיין דגים טריים, מאגרי מים צלולים ויין טוב. מבחינת אפשרויות העגינה מנק' המבט של מדינות האפשריות לכניסה שלי ישראלים, כמובן שכל אחד מאיי יוון ישמח לקבל את פניכם. איטליה וסרדיניה, איי צרפת, ספרד ומדינות נוספות רבות באגן הים התיכון עדיין לא מסווגות כאדומות והכניסה אליהן אפשרית.

איך עוגנים במדינה זרה?

כדי להתמקם בים כדת וכדין, עליכם לוודא טרם יציאתכם להפלגה שאזורי העגינה במדינות החוקיות לכניסה גם הוא עומד בקריטריונים של תכנית הרמזור המקומית. מדינות רבות מיישמות את סיווג האזורים והמחוזות בהן בדומה למדינת ישראל וקשת הצבעים הספציפית, לכן חלות הגבלות שונות בהתאם לרמת הסיכון. כדי להיות ערוכים, מומלץ מאוד לטוס כשברשותכם תו ירוק ואתם אחרי 3 מנות חיסון.

אתרי אינטרנט שימושיים

בכדי להישאר מעודכנים במגבלות והנחיות חדשות, מגבלות על אזורי עגינה והנחיות הממשלה בישראל, מומלץ מאוד לשמור את אתרי האינטרנט של אתרי השגרירויות השונים, ואתרי משרד התחבורה של המדינות האפשריות לעגינה ולהתעדכן בנהלים החדשים. אתרי משרד הבריאות באירופה ובחופיה הצפוניים של אפריקה תמיד יעדכנו את לוח המידע שלהם לגבי אזורי תחלואה מסוכנים, כך שכל המידע זמין במרחק לחיצת אצבע.

מסמכים וניירת
כמובן שנהלי הכניסה לישראל לא משתנים גם אם הם דרך הים, לכן צריך להתעדכן באתר משרד בריאות ולעקוב. כבר ידוע שצריך לבצע בדיקת קורונה במסגרת ה- 72 שעות לפני החזרה לישראל ולמלא טופס מקוון לנכנסים לישראל 24 שעות לפני העגינה בארץ. הצטיידו בצילומי דרכון וצלמו את התוצאות השליליות שתקבלו בחו"ל (אמן). הקפידו להתעדכן בשינויי מזג אוויר, במיוחד בימים אלו, שאנחנו בתחילת הסתיו שצפוי להיות סוער מאוד. תהנו מההפלגה ואל תשכחו להתעדכן באתרי האינטרנט השונים.