בדיקה של ציוד הקשר ומחשב האונייה

ציוד הקשר מבוסס על תקשורת לוויינית מתקדמת, אשר מאפשרת לכם לספק קריאות מצוקה מכל מקום על פני כדור הארץ. יחד עם זאת, כל קצר חשמלי או תקלה במחשב של האונייה עלול לשבש את היכולת שלכם לקרוא לעזרה. חשוב לערוך בדיקות תקופתיות ולא לצאת מגבולות המרינה אם אתם חווים קושי בתקשורת החשמל או ברדיו של היאכטה שלכם.

בדיקה של מנועי האונייה

חשוב להזמין טכנאי שיבדוק את מנועי האונייה ויאתר ליקויים או נזילות בצינורות הדלק. מעבר לעובדה שהנזילות עשויות לגרום למנוע להפסיק לפעול בלב הים, ולהותיר אתכם ללא כל אפשרות לחזור אל החוף, כל נזילה עלולה לגרום לשריפה. לכן, חשוב לבצע בדיקה מכנית של המנוע ולבדוק שהוא אכן יוכל לעבוד בסל"ד גבוה.

בדיקה של ציוד המגן שקיים בתחתית הסיפון

כל סקיפר מתחיל יודע את החשיבות שטמונה בבחירה נבונה של ציוד מגן אישי. ציוד מגן אישי איכותי עשוי לעשות את כל ההבדל בין כמה שניות של חרדה, לבין אסון בלב ים. אם בסיפון האונייה אין מספר אפודי ציפה, כמה סירות מתנפחות ומטף כיבוי אש – אסור לצאת אל הים. חשוב גם לוודא שקיימת ערכה לעזרה ראשונה ושיש על הסיפון אקדח נורים (למקרים שבהם תיאלצו לנטוש את האונייה ותרצו לסמן לצוות ההצלה).

בדיקת מצבה הפיזי של האונייה

רגע לפני שיוצאים להפלגה ארוכה, חשוב לבדוק שאין כל סדקים בשלדת האונייה. חשוב לעשות זאת כאשר האונייה עוגנת עדיין במזח וניתן לראות באופן ברור כל פיצוץ קטן או סדק זעיר. כאשר מנקים את האונייה לפני ההפלגה, חשוב לנסות ולחוש בכל בליטה או חספוס חשוד ולבדוק אותם. לעיתים תשומת לב ומעט ערנות, הם בדיוק הדברים שימנעו טביעה.

לבדוק מזג האוויר ולהתעדכן בשינויים אקלימיים

שמרנו את הדבר החשוב ביותר לסוף: לא משנה כמה תבדקו את האונייה שלכם ואילו טכנולוגיות תשלבו ביאכטה שלכם, אם תצאו לים סוער אתם מסכנים את עצמכם ואת הצוות שנמצא לצדכם. אם מזג האוויר אינו מסביר פנים, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא פשוט לחכות קצת עם התוכניות שלכם. הים גבה קורבנות רבים, ואתם לא רוצים להיכנס לסטטיסטיקה.

כל הפלגה מהנה מתחילה בבדיקה מדוקדקת של מצב האונייה והציוד האישי שלכם. שימו לב לתקינות המנוע, השלדה והמערכת החשמלית, ותוכלו ליהנות מהפלגה בטוחה.